Oboljelima od artritisa preporučuje se što je više moguće kretanja i vježbanja. Međutim, veliki broj ljudi pogođenih ovim stanjem živi sjedilačkim načinom života, što zbog toga jer su to sami izabrali, što zbog posla koji ih na takav režim prisiljava. Dugotrajno sjedenje izrazito pogoršava simptome artritisa. Evo što sjedenje čini našem tijelu i što možemo učiniti da bismo umanjili učinak sjedenja na svoje zglobove.

Kako dugotrajno sjedenje djeluje na ljude s artritisom?

  • Bol u kukovima je jedna od najčešćih posljedica sjedenja na koju se žale pacijenti koji boluju od artritisa. Najčešće se zna pojaviti jako oštra bol jakog intenziteta koja je trenutačna te ponekad prijeđe u tupu bol. Ovo je vrlo jasan znak da je vaš artritis uznapredovao i da se debela hrskavica koja obavija kuk pomaknula iz svog ležišta. Ukoliko često osjećate ovakvu bol, potražite savjet stručnjaka što prije jer to znači da su vaši kukovi skloniji ozljedama nego su bili dok se hrskavica nalazila u ležištu.
  • Bol u koljenima još je jedan od simptoma na koje se nakon dugotrajnog sjedenja žale oni koji imaju artritis. Najgori stolac za vas je onaj koji je toliko visok da vam noge ne mogu dodirnuti tlo, dakle trebali biste izbjegavati sjedenje na barskim stolcima. Težina potkoljenice u tom položaju isteže ligamente koljena koji su ionako oslabljeni artritisom pa je ustajanje iz tog položaja najčešće jako teško. Također ne biste trebali sjediti prekriženih nogu jer to stvara dodatan pritisak na vaša koljena. Za poboljšanu pokretljivost zglobova poželjno je uzimati dodatke prehrani koji sadrže glukozamin sulfat. Ovaj sastojak dokazano djeluje na obnavljanje zglobne hrskavice i ublažit će ukočenost koju osjećate.
  • Bol u vratu i kralješnici česta je i kod onih koji nemaju artritis jer dugotrajno sjedenje u istom položaju slabi mišiće koji drže kralješke i vertebralni stup. Prilikom sjedenja poželjno je svako toliko okretati glavu malo u jednu, malo u drugu stranu kako se vrat ne bi ukočio. Pokušajte također i izviti kralješnicu u što pravilniji luk dok sjedite. Nemojte štedjeti na kvalitetnom uredskom stolcu. Mnogi od ovih simptoma daju se poboljšati izborom pravog stolca.

 

Vježbe istezanja ujutro

Najveći broj pacijenata žali se na bolove i ukočenost upravo ujutro. Teško je bezbolno savijati zglobove nakon što je naše tijelo cijelu noć provelo u mirovanju rijetko mijenjajući položaj. Vrlo je važno dan započeti vježbama istezanja koje traju svega nekoliko minuta, a znatno olakšavaju kretanje tokom cijelog dana. Dobra je vijest da vježbe istezanja ne zahtijevaju dobru tjelesnu formu ni visoku razinu spretnosti. Istegnite koljena, kukove, šake, kralješnicu i vrat. Bilo da za istezanje odaberete vježbe iz joge, pilatesa ili bilo kojeg drugog programa, vrlo je važno da ih radite svako jutro odmah pošto se ustanete.

Kada krenete u dan, imajte na umu pravilo 30-30 za koje brojni fizijatari tvrde da je ključno za artritis i sjedenje. Nakon svakih 30 minuta sjedenja, na 30 sekundi promijenite položaj tijela i razgibajte se.