Artritis je upalno oboljenje pa je vrlo važno da upale u organizmu ne potičemo nego ih sprečavamo. Ishrana je vrlo važan segment u liječenju artritisa. Unošenjem namirnica koje sprečavaju upale, jačaju kosti i mišiće i organizmu daju energiju, možemo puno učiniti kako bismo s artritisom živjeli što kvalitetnije.

Hrana koju je preporučljivo jesti

  • Voće i povrće – Osim što je bogato vitaminima i mineralima koje trebamo da bi naš organizam funkcionirao na optimalnom nivou, voće i povrće obiluju enzimima i antioksidansima koji pomažu u obnovi tkiva i jačanju mišića. Posebno je važno jesti dosta zelenog lisnatog povrća i voća u raznim bojama. Redovan unos nutrijenata iz (poželjno je) sirovog voća i povrća, dat će rezultate koje ćete vrlo brzo primijetiti. Ovim putem ćete u svom organizmu potaknuti i sagorijevanje masnoća jer ove namirnice ne sadrže puno kalorija pa će se i kilogrami početi topiti što je za artritis blagotvorno.
  • Hrana bogata omega 3 kiselinama ne smije biti izuzeta iz prehrane jer omega 3 kiseline djeluju protuupalno i jačaju krvožilni sustav, a naš ih organizam ne proizvodi sam. Omega 3 kiseline u najvećem ćete omjeru naći u ribi kao što je losos ili sardina, a također su prisutne i u sjemenkama lana, jajima, avokadu, orasima (…)
  • Cjelovite žitarice koje ne sadrže gluten – Namirnice kao što su smeđa riža, kvinoja ili zob naši su saveznici. One sadrže proteine, vlakna, željezo, mangan,. fosfor, magnezij i mnoge druge sastojke koji će pomoći u borbi protiv upale, a našem tijelu dati potrebnu energiju.

Začinite artritis

Većina ljudi o papru, kurkumi, ljutoj papričici i đumbiru razmišlja samo kao o začinima. Činjenica je, međutim, da upravo ovi začini djeluju kao mala vojska kada je u pitanju napadanje upala i ublažavanje boli.
Kurkumin, koji je jedan od glavnih sastojaka kurkume, ima snažan protuupalni učinak i velik je broj studija upravo kurkumu proglasio jednim od glavnih sastojaka u uspješnoj prevenciji i liječenju artritisa. Kurkuma također jača naš imunološki sustav i pomaže otkloniti bol. U istočnjačkoj se medicini baš ova biljka stoljećima koristi kao analgetik.
Đumbir, baš kao i kurkuma, djeluje protuupalno. Pomaže i kod bolova u zglobovima i mišićima. Preporučljivo je ribati sirovi đumbir u hranu radije nego koristiti prah jer sirovi korijen đumbira sadrži više djelatnih sastojaka koji sprečavaju upale.