Svi oni koji imaju artritis vrlo dobro znaju da to stanje može biti izrazito bolno i da im često nedostaje energije. Upravo navedeno mnogi koriste kao izliku za manje kretanja i izostanak tjelesne aktivnosti. Vježbanje, međutim, ne mora biti iscrpljujuće ni zahtjevno da biste poboljšali svoje stanje i zaustavili napredovanje artritisa. Sva istraživanja koja su provedena na ovu temu, ustanovila su da je vježba nezaobilazan dio života pacijenata s artritisom koja njihovom organizmu vraća vitalnost a zglobovima gipkost.

Oboružajte se vitaminima

Vitamini su vrlo važni u borbi protiv artritisa. Oni će vašem tijelu vratiti energiju a ujedno pomoći u regeneraciji vezivnih tkiva i kostiju. Unos ovih vitamina pomoći će da vam vježbanje ne padne toliko teško:

  • Vitamin B1 – Ovaj sastojak u vašem tijelu oslobađa energiju koja će vam biti nužna da biste mogli vježbati. Ujedno će reducirati razinu stresa koja je, dokazano, kod pacijenata s artritisom češća nego u ostatku populacije. Uzimanjem dodataka koji sadrže ovaj vitamin, primijetit ćete da su vam zglobovi manje otečeni, a bol u mišićima gotovo će nestati.
  • Vitamin B6 – Jedna od glavnih zadaća ovog vitamina u organizmu je pretvoriti bjelančevine koje unosimo u organizam u iskoristivu energiju. Vaše će tijelo biti izdržljivije i moći podnositi veći napor ukoliko je razina ovog vitamina optimalna.
  • Vitamin C – Još su nam naše bake govorile da jedemo puno agruma koji su bogati C vitaminom jer je to dobro za naš imunitet. Ono što bake nisu znale je da vitamin C sudjeluje u sintezi kolagena koji je sastavni dio kože i hrskavica. Unosom ovog vitamina u pravilnim količinama naša će koža zadržati mladolikost, a hrskavice u našem tijelu bit će elastičnije.
  • Vitamin D3 – Vježbanje je puno lakše ako imamo zdrave kosti. Ovaj je vitamin nezaobilazni saveznik u postizanju čvrstoće i gustoće kostiju. On se u našem tijelu proizvodi dugotrajnim boravkom na suncu, ali rijetki su oni od nas koji na suncu borave dovoljno dugo u svako doba godine. Iz ovog je razloga najčešće nužno uzimati dodatke koji sadrže vitamin D3.

Što ćete postići vježbanjem?

Osim što ćete se općenito osjećati bolje, redovita tjelovježba blagotvorno će utjecati i na usporavanje artritisa. Poznato je da vježbanjem gubimo suvišne kilograme, a upravo su oni jedan od dežurnih krivaca za razvoj osteoartritisa kod nešto mlađe populacije. Skidanjem suvišnih kilograma smanjit će se i opterećenje na zglobove pa ćete se početi lakše kretati.
Vježbanjem ćete učvrstiti mišiće i ojačati ligamente tako da će vas zglobovi manje boljeti. Redovnom tjelesnom aktivnošću smanjit ćete stres i imati dovoljno energije za produktivan dan. Ne morate odabrati trening u teretani ili neku drugu napornu aktivnost, plivanje, joga, vježbe istezanja i vježbe koje vam propiše fizijatar bit će sasvim dovoljne da artritisu kažete – Stop!